ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Τα φίλτρα πνευματικών δικαιωμάτων δεν κάνουν μόνο αποκλεισμό περιεχομένου- υπαγορεύουν το περιεχόμενο

Πριν από λίγες ημέρες, το EFF δημοσίευσε ένα νέο white paper, με τίτλο «Πώς το Content ID του YouTube αποθαρρύνει την δίκαιη χρήση και υπαγορεύει αυτό που βλέπουμε στο διαδίκτυο.» ( “How YouTube’s Content ID Discourages Fair Use and Dictates What We See Online.)  Το άρθρο αναλύει τις επιδράσεις του αυτοματοποιημένου φίλτρου πνευματικών δικαιωμάτων του YouTube, Content ID, στη δημιουργική οικονομία που έχει αναπτυχθεί γύρω από την πλατφόρμα.

Σημαντικές πλατφόρμες όπως το YouTube έχουν χρησιμοποιήσει φίλτρα πνευματικών δικαιωμάτων που εμποδίζουν τους χρήστες να εκφραστούν ακόμη και με τρόπους που επιτρέπονται βάσει της νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων. Καθώς οι  εκπρόσωποι ομάδων συμφερόντων για το Big Content- μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ και άλλα παρόμοια – πιέζουν για τη χρήση ευρύτερης και αυστηρότερης τεχνολογίας φιλτραρίσματος, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις ζημιές που προκαλούν αυτά τα φίλτρα και πώς οδηγούν στην παρακμή των δημιουργών στο διαδίκτυο.

Το YouTube είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία ροής βίντεο και φιλοξενεί το περισσότερο δημιουργημένο περιεχόμενο. Ως αποτέλεσμα, το Content ID έχει υπερβολική επίδραση στο οικοσύστημα δημιουργών βίντεο στο διαδίκτυο. Υπάρχει μια τρομερή, κυκλική λογική που παγιδεύει τους δημιουργούς στο YouTube. Δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τις αντιστοιχίσεις Content ID επειδή αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ειδοποιήσεις από το Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Δεν μπορούν να λάβουν ειδοποιήσεις DMCA, επειδή οδηγούν στο YouTube. Δεν αντέχουν προειδοποιήσεις παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων επειδή αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια του λογαριασμού τους. Δεν έχουν την πολυτέλεια να χάσουν τον λογαριασμό τους, επειδή δεν μπορούν να χάσουν την πρόσβαση στο τεράστιο κοινό του YouTube. Και δεν μπορούν να χάσουν την πρόσβαση σε αυτό το κοινό, επειδή δεν μπορούν να βασίζονται στη δημιουργία χρημάτων μόνο από τις διαφημίσεις του YouTube – χρειάζονται όσο το δυνατόν περισσότερα μάτια για να τα παρακολουθήσουν για να κερδίσουν χρήματα από χορηγίες και άμεσες συνεισφορές θαυμαστών, εν μέρει επειδή το Content ID συχνά εκτρέπει τα χρήματα της διαφήμισης  στους δικαιούχους όταν υπάρχει αντιστοιχία Content ID. Που δεν μπορούν να αμφισβητήσουν.

Στην παρακάτω εικόνα υπάρχει ένα διάγραμμα του πλήρους λαβυρίνθου του Content ID

 

Εκτός από μια ευρεία επισκόπηση των θεμάτων του Content ID, αυτό το white paper περιλαμβάνει επίσης περιπτωσιολογικές μελέτες τριών δημιουργών που βασίζονται στο YouTube, οι οποίοι εξηγούν πώς αντιμετωπίζουν το Content ID. Όλοι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι:

  • α) δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να είναι στο YouTube
  • β) λαμβάνουν ουσιαστικές δημιουργικές αποφάσεις βάσει του Content ID και
  • γ) παραιτούνται ή χάνουν χρήματα από το σύστημα.

Ελπίζουμε αυτές οι συνεντεύξεις να ξεκαθαρίσουν την πραγματική βλάβη των φίλτρων στην ελεύθερη έκφραση. Όταν οι νομοθέτες, οι εταιρείες και άλλοι ζητούν αυτά τα πράγματα, το κάνουν σε βάρος μιας εντελώς νέας γενιάς δημιουργών.

Πηγή άρθρου: https://www.eff.org/

Leave a Comment